vers. 15 Feb 2024 - beta

Skip Navigation Links > Home > My page
Skip Navigation Links
QRZ.com
HamQTH
Skip Navigation Links
Search QSO
Skip Navigation Links
Logbook
PS2REG
Equipments
Awards
QSO map
Entities
Monitor


PS2REG's page

Name:
SEBASTIAO
DE PONTES

Address:
Rua Kessagiro Muraoka ,270, Casa
Registro
Brazil

QSL via:
Bureau, eQsl, LOTW, QRZ, E-mail request, Online request    

QSL manager:
py2nnm

 

CERTIFICADO EM COMEMORAÇÃO AO 78º ANIVERSARIO DA CIDADE DE REGISTRO/SP

Operação oficial do dia 30 de novembro a 03 de dezembro de 2022

Início com ativação esporadica de 19 de novembro a 20 de dezembro de 2022

FONIA - CW - DIG - SAT

Certificados estarão disponíveis até 10 dias após o termino do evento - 30/12/2022 com link aqui mesmo no QRZ.

 ANIVERSÁRIO DE 78 ANOS DA CIDADE DE REGISTRO/SP - PRÊMIO
 

Funcionamento oficial de 30 de novembro a 3 de dezembro de 2022

Começando com ativação esporádica de 19 de novembro a 20 de dezembro de 2022

TELEFONE - CW - DIG - SAT

Os certificados estarão disponíveis até 10 dias após o término do evento - 30/12/2022 com link aqui mesmo no QRZ.

Op.

PY2NNM - Sebha

PY2CYD - Márcio

???????PY2RIO - Eduardo

PY2LCD - Billy

PY2CT - Fernando

PY2POA - Leão

PY2QL - Bárbara

PY2PI - Rafael

PY2WQ - Eduardo

PU2MST - Adriano

PU2OGQ - João Carlos

 

A História de Registro-SP no Vale do Ribeira

Criado porElizandra Aparecida Nóbrega-30.11.15

povoado de Registro era o local onde um agente de Portugal registrava toda a mercadoria transportada para cobrar o dízimo destinado à Coroa Portuguesa. Daí a origem do nome Registro.

A origem do nome Registro 

 

Registro-SP, Município situado no Vale do Ribeira, surgiu como um pequeno povoado à margem do Rio Ribeira de Iguape. Na época, explorava-se ouro no Alto Ribeira que era transportado pelo rio até o porto de Iguape, porém antes de seguir à Iguape todas as mercadorias eram registradas por um agente de Portugal para cobrar o dízimo destinado à Coroa Portuguesa. Daí originou-se o nome Registro.

Município de Registro-SP

Registro-SP sua História

 

Ainda como povoado pertencente à Iguape, Registro-SP começou a crescer à partir da chegada dos primeiros colonizadores japoneses, em 1913, sendo que neste período Registro -SP era o maior produtor de arroz do Estado de São Paulo.

 

 

Somente em 30 de Novembro de 1944, pelo decreto lei nº 14.334, Registro-SP emancipou-se de Iguape, tornando-se Município, cujas instalações deu-se em 1º de Janeiro de 1945.

Origem do Nome

 

 

Na época do Brasil Colônia, era conhecido como Porto Registro, por ser passagem obrigatória para registrar o ouro garimpado em Eldorado e Sete Barras, para posteriormente ser, por simplificação, chamado de Registro.

 

 

Ciclo do ouro em Registro-SP

 

Registro-SP tem início da sua história nos primórdios da colonização do Brasil. Com a notícia de que havia ouro no Vale do Ribeira de Iguape, passou a receber aventureiros, piratas e expedições oficiais da coroa. As terras que margeavam o Ribeira eram as preferidas pelos forasteiros para suas acomodações.

 

 

Dizem que em muitos trechos não era preciso nem mesmo o garimpo, era só recolher as pepitas que cobriam as margens dos rios. Depois de passar alguns dias as jazidas, os exploradores desciam o rio para pesar e vender o metal. Com o aumento daquele movimento, as autoridades sentiram necessidade de um controle.

Foi montado, então, um porto de fiscalização onde todos eram obrigados a para. Ali recolhia-se o quinto, ou seja, a parte do ouro que cabia à coroa de Portugal. Surgiu então o Porto de Registro de Ouro, com oficial mor mandado pela coroa no comando, e rapidamente um povoado foi se criando ao seu redor. Muita riqueza passou por ali e deixou o seu rastro a caminho de Iguape onde o ouro era fundido e vendido. Mas, já no século XVIII o ouro se escassa espantando os forasteiros para os lados das Minas Gerais.

 

 

A casa do fisco é fechado e o Porto de Registro, já conhecido como Registro passou a ser apenas mais um povoado à margem do Rio Ribeira. Quando ainda pertencia a Iguape, em 1913, Registro começou a crescer com a chegada dos primeiros imigrantes japoneses. Nesse mesmo ano era criada em Tóquio a Kaigai Kogyo Kabushiki Kaisha (companhia ultramarina de Implementos S.A. "a sigla K.K.K.K" , com a missão de apoiar os japoneses que partiam para o Vale do Ribeira. A K.K.K.K foi autorizada a funcionar no Brasil pelo decreto 13.325, de 11 de dezembro de 1918.

 

Kaigai Kogyo Kabushiki Kaisha (companhia ultramarina de Implementos S.A. "a sigla K.K.K.K"

Quatro anos mais tarde inaugurava suas instalações em Registro-SP: um bloco de quatro armazéns, com mais de dois mil metros quadrados de área, construído à margem do rio, no estilo arquitetônico da primeira década deste século. Tombado pelo Condephaat em 1987, o prédio da KKKK foi adquirido pela Prefeitura de Registro-SP em 1990 e é patrimônio histórico da cidade. Com a sua instalação no Brasil, a KKKK recebeu do governo brasileiro a doação de 16 mil hectares de terra devolutas para distribuir aos imigrantes japoneses e adquiriu, com recursos próprios, outros mil hectares para o mesmo fim. Os imigrantes vinham alimentando o sonho de enriquecimento fácil, mas a realidade encontrada era bem diferente.

 

 

Conheça a história completa do K.K.K.K

 

 

As terras que receberam era de baixa fertilidade e exigiam muito trabalho. Ao lado disso, com o início da 2º Guerra, os colonos japoneses tiveram suas atividades restringidas no Brasil e o trabalho da KKKK, que os apoiava, foi impedido pelo governo brasileiro. Com todas essas dificuldades os japoneses conseguiram fazer a terra frutificar, abriram estradas e promoveram o desenvolvimento da região. No começo, foram testadas várias culturas como o arroz, café, cana-de-açúcar, laranja, feijão, fumo, abacaxi, junco, criou-se bicho-da-seda. No entanto, foram a banana e o chá preto que melhor se adaptaram às condições da região.

Hino à Registro-SP

 

 

 

Hino à Registro-SP

 

 

 

Autora :

 

 

Professora Wilma Lucia Bertelli Maeji

 

 

 

 

 

Oh, Registro! Bela Terra

 

Às margens do rio plantada

 

Que aos visitantes descerra

 

Como pérola engastada.

 

 

 

Nesta serpente de prata

 

 

Que coleia pelos campos

Embrenhando-se nas matas

À ninfa dos seus encantos.

 

 

Enlevo dos meus amores

Registro, terra querida,

Futuro feito de flores

Das flores da minha vida.

 

 

Os filhos de outras plagas

Aqui vivem como irmãos,

Sempre unidos, de mãos dadas

Cultivam e florescem chão.

 

 

Amemos todos, crianças

Este céu de encantos mil,

Onde nossas esperanças

Se voltam para o Brasil.

 

 

Enlevo dos meus amores

 

 

 

Registro, terra querida,

 

Futuro feito de flores

 

Das flores da minha vida.

 

 

Bandeira do município de Registro-SP
Bandeira do município de Registro-SP

 

 

 

Registro-SP, com uma população de 54.261 habitantes (Censo IBGE de 2010) é considerada a capital do Vale do Ribeira. Marco da colonização japonesa no Estado de São Paulo, a cidade se destaca pelo comércio forte, diversas opções culturais e grande leque de institutos de ensino.

 

 

Características

 

 

Cultivo de banana, chá-da-índia, maracujá, hortaliças, ervas medicinais e plantas ornamentais;

Produção de junco (espécie de palha) para a confecção de produtos como bolsas, esteiras, chinelos, tapetes e tatames artesanais;

Grande concentração de cabeças de búfalos, com mais de 16 mil unidades;

Presença de hotéis, teatro e espaços para eventos;

Esculturas e monumentos espalhados em diversos locais.

 

 

Eventos tradicionais

 

 

  • Roda de Violeiros. Festival que acontece nos meses de maio, em comemoração ao Dia do Trabalho, para premiar as melhores duplas e grupos sertanejos e caipiras;
  • Festa do Sushi. Realizada pela Associação Nipo Brasileira de Registro-SP nos meses de maio, apresenta a culinária japonesa em meio a diversas apresentações artísticas;
  • Festa do Queijo e do Vinho. Música ao vivo, queijos e vinhos, além de muita dança, fazem parte dessa festa. Promovida pela Casa da Amizade, tem renda revertida para entidades beneficentes;
  • Bom Odori. A Igreja Budista e a Associação Nipo Brasileira realizam em agosto esse encontro com os antepassados, celebrado pelos orientais através de danças típicas, comida e música.
  • Tooro Nagashi. Evento tradicional japonês, realizado em nosso Dia de Finados. Diversos barquinhos são colocados ao longo do rio Ribeira de Iguape em homenagem aos mortos, vítimas do rio;
  • Expovale. Exposição dos setores de agropecuária, comércio e indústria da região. É realizada nos meses de novembro; (A exposição foi extinta anos atrás)

 

Há ainda outros eventos do calendário municipal: Feira de Artes, Feira do Produtor, Festa da Solidariedade, Festa Nordestina, Torneio de Judô "Toraichiro Suzuki", Exposição de Orquídeas, Baile da Cidade e Cantata de Natal.

 

Informações básicas

 

Grupos étnicos: a população de Registro-SP está composta por descendentes de italianos (34%), japoneses (33%), luso-brasileiros (25%), alemães (5%) e outros (4%).

 

Cidade irmã: Nakatsugawa, Japão. Desde 1980 Registro e Nakatsugawa, cidade localizada na província de Gifu, na ilha de Honshu, região central do Japão, mantêm um convênio tanto no setor governamental quanto através da organização Rotary Club. O tratado é traduzido em intercâmbio, assistência e visitas diplomáticas dos governantes das duas cidades.

 

 

População: 54.261;

Homens: 26.656;

Mulheres: 27.605;

Área territorial (Km2): 722.412;

Gentílico: Registrense;

Total de estabelecimentos de ensino: 73;

Total de estabelecimentos de saúde: 85.

 

 

Prefeitos eleitos de Registro-SP

 

  • 1948-1952 Sizenando de Carvalho;
  • 1952-1956 Jonas Banks Leite;
  • 1956-1960 Wild José de Souza;
  • 1960-1964 Jonas Banks Leite;
  • 1964-1969 José de Carvalho;
  • 1969-1973 Jonas Banks Leite;
  • 1973-1977 José Mendes;
  • 1977-1983 José de Carvalho;
  • 1983-1989 Elza Orsini de Carvalho;
  • 1989-1993 Waldir Ferreira Moraes;
  • 1993-1997 José Mendes;
  • 1997-2000 Samuel Moreira da Silva Júnior;
  • 2001-2004 Samuel Moreira da Silva Júnior;
  • 2005-2008 Clóvis Vieira Mendes e
  • 2009-2012 Sandra Kennedy Viana.
  • 2013-2016 Gilson Fantin
  • 2014-2020 Gilson Fantin
  • 2021-2023 Nilton Hirota

Linha do tempo

 

Século XVII

 

 

São descobertas as primeiras jazidas de ouro na região do Médio Ribeira. O precioso metal que resulta das lavagens na sub-bacia do Alto Ribeira, garimpado em Xiririca (atual Eldorado) e Sete Barras, é transportado em canoas e fiscalizado no Porto de Registro do Ouro (atual Registro-SP).

 

1912

 

Uma assembleia paulista sela contrato de doação de 50 mil hectares de terra não cultivada de propriedade do Estado ao Tokyo Syndicate (Sindicato Tóquio), que a repassa a famílias que se dispõe a emigrar do Japão e radicar-se definitivamente no Brasil.

 

1913

 

 

Kaigai Kogyo Kabushiki Kaisha (Companhia Ultramarina de Empreendimentos SA/KKKK)
Kaigai Kogyo Kabushiki Kaisha (Companhia Ultramarina de Empreendimentos S. A./KKKK)


 

 

Em março é constituída a empresa de colonização Brasil Takushoku Kabushiki Kaisha (Sociedade Colonizadora do Brasil/BTKK), que sucede o Sindicato Tóquio no contrato de assentamento. Após fundar a Colônia Iguape, em 1919 a BTKK sofre fusão com a Kaigai Kogyo Kabushiki Kaisha (Companhia Ultramarina de Empreendimentos S. A./KKKK).

 

 

1917

 

O número de famílias japonesas chega a 1.060, totalizando 5.121 pessoas na Colônia, a maioria em Registro.

 

1919

 

Chega ao Brasil o imigrante Torazo Okamoto que, três anos depois, começa a plantar chá chinês (Thea assamica Mast).

 

1934

 

 

O Decreto-Lei nº 6.665, de 17 de setembro de 1934, eleva Registro à categoria de Distrito da Paz de Registro (tornando-o distrito de Iguape).

 

 

Torazo Okamoto
Torazo Okamoto


 

 

Torazo Okamoto traz do Ceilão (atual Sri Lanka) algumas sementes de chá-da-índia da variedade assam. As mudas foram matrizes do chá que ainda é produzido em Registro-SP.

 

1944

 

 

Em 30 de Novembro de 1944, pelo Decreto Lei nº 14.334, Registro-SP emancipa-se de Iguape, tornando-se Município, com terras desmembradas dos municípios de Iguape, Eldorado e Miracatu.

Site oficial de Registro-SP

 

 

The History of Registro-SP in the Ribeira Valley
Created byElizandra Aparecida Nóbrega-11.30.15

The town of Registro was the place where an agent from Portugal registered all the merchandise transported to collect the tithe destined to the Portuguese Crown. Hence the origin of the name Registry.

The origin of the name Registry


Registro-SP, Municipality located in Vale do Ribeira, emerged as a small village on the banks of the Ribeira de Iguape River. At the time, gold was explored in the Alto Ribeira, which was transported by river to the port of Iguape, but before going to Iguape, all goods were registered by a Portuguese agent to collect the tithe destined for the Portuguese Crown. Hence the name Registro.

Município de Registro-SP

SP-registry your History


Still a village belonging to Iguape, Registro-SP began to grow with the arrival of the first Japanese settlers, in 1913, and in this period Registro-SP was the largest rice producer in the State of São Paulo.

Only on November 30, 1944, by decree law nº 14.334, Registro-SP emancipated itself from Iguape, becoming a Municipality, whose installations took place on January 1, 1945.

Name origin

At the time of Colonial Brazil, it was known as Porto Registro, as it was an obligatory passage to register gold mined in Eldorado and Sete Barras, to later be, for simplification, called Registro.

Gold cycle in Registro-SP


Registro-SP starts its history in the early days of the colonization of Brazil. With the news that there was gold in the Ribeira de Iguape Valley, he began to receive adventurers, pirates and official expeditions from the crown. The lands bordering the Ribeira were preferred by outsiders for their accommodation.

They say that in many places it was not even necessary to mine, it was only necessary to collect the nuggets that covered the banks of the rivers. After spending a few days at the deposits, the explorers would go down the river to weigh and sell the metal. With the increase of that movement, the authorities felt the need for a control.

A surveillance port was then set up where everyone was obliged to stop. There, the fifth was collected, that is, the part of the gold that belonged to the crown of Portugal. Then came the Porto de Registro de Ouro, with a chief official sent by the crown in charge, and quickly a village was created around it. A lot of wealth passed through there and left its trail on the way to Iguape where gold was smelted and sold. But, already in the 18th century, gold was scarce, scaring foreigners to the sides of Minas Gerais.

The tax office is closed and the Porto de Registro, already known as Registro, became just another village on the banks of the Ribeira River. When it still belonged to Iguape, in 1913, Registro began to grow with the arrival of the first Japanese immigrants. That same year, the Kaigai Kogyo Kabushiki Kaisha (company overseas of Implementos S.A. "the acronym K.K.K.K"  was created in Tokyo, with the mission of supporting the Japanese who left for the Vale do Ribeira. The K.K.K.K was authorized to operate in Brazil by decree 13.325 , of December 11, 1918.

Kaigai Kogyo Kabushiki Kaisha (Overseas Company Implementos S.A. "the acronym K.K.K.K"

Four years later, it opened its facilities in Registro-SP: a block of four warehouses, with more than two thousand square meters of area, built on the banks of the river, in the architectural style of the first decade of this century. Listed by Condephaat in 1987, the KKKK building was acquired by the Municipality of Registro-SP in 1990 and is part of the city's historical heritage. With its installation in Brazil, the KKKK received from the Brazilian government the donation of 16 thousand hectares of vacant land to distribute to Japanese immigrants and acquired, with its own resources, another thousand hectares for the same purpose. Immigrants had been feeding the dream of getting rich easily, but the reality they found was quite different.

Discover the full story of K.K.K.K

The land they received was of low fertility and required a lot of work. In addition, with the beginning of the 2nd War, the Japanese settlers had their activities restricted in Brazil and the work of the KKKK, which supported them, was prevented by the Brazilian government. With all these difficulties, the Japanese managed to make the land bear fruit, opened roads and promoted the development of the region. In the beginning, several cultures were tested, such as rice, coffee, sugar cane, oranges, beans, tobacco, pineapples, rushes, silkworms were created. However, it was bananas and black tea that best adapted to the conditions of the region.

Anthem to Registro-SP

 

 

Anthem to Registro-SP

Author:

Professor Wilma Lucia Bertelli Maeji

Oh, Registry! beautiful earth

On the banks of the river planted

That to the visitors it unveils

Like a pearl set.

In this silver serpent

That gathers through the fields

Getting into the woods

To the nymph of her charms.

I am enraptured by my loves

Record, dear land,

future made of flowers

From the flowers of my life.

The children of other places

Here they live like brothers,

Always together, hand in hand

Cultivate and flower in the ground.

We love you all children

This sky of a thousand charms,

where our hopes

They return to Brazil.

I am enraptured by my loves

Record, dear land,

future made of flowers

From the flowers of my life.

Bandeira do município de Registro-SP

Flag of the municipality of Registro-SP

Registro-SP, with a population of 54,261 inhabitants (IBGE Census of 2010) is considered the capital of Vale do Ribeira. A landmark of Japanese colonization in the State of São Paulo, the city stands out for its strong commerce, diverse cultural options and a wide range of teaching institutes.

Features

Cultivation of bananas, Indian tea, passion fruit, vegetables, medicinal herbs and ornamental plants;

Production of reeds (a species of straw) for making products such as bags, mats, slippers, rugs and handmade tatami mats;

Great concentration of buffalo heads, with more than 16 thousand units;

Presence of hotels, theaters and spaces for events;

Sculptures and monuments scattered in different places.

traditional events

Violin Wheel. Festival that takes place in May, in celebration of Labor Day, to reward the best country and country duos and groups;
Sushi Party. Held by Associação Nipo Brasileira de Registro-SP in May, it presents Japanese cuisine in the midst of various artistic presentations;
Cheese and Wine Festival. Live music, cheeses and wines, as well as lots of dancing, are part of this party. Promoted by Casa da Amizade, the proceeds go to charities;
Good Odori. In August, the Buddhist Church and the Associação Nipo Brasileira hold this meeting with the ancestors, celebrated by the Orientals through typical dances, food and music.
Tooro Nagashi. Traditional Japanese event, held on our All Souls' Day. Several small boats are placed along the Ribeira de Iguape river in honor of the dead, victims of the river;
Expose. Exhibition of the agriculture, commerce and industry sectors in the region. It is held in the months of November; (The exhibition was defunct years ago)


There are also other events on the municipal calendar: Arts Fair, Producer's Fair, Solidarity Festival, Northeast Festival, "Toraichiro Suzuki" Judo Tournament, Orchid Exhibition, City Ball and Christmas Cantata.

Basic information

Ethnic groups: the population of Registro-SP is composed of descendants of Italians (34%), Japanese (33%), Portuguese-Brazilians (25%), Germans (5%) and others (4%).

Sister city: Nakatsugawa, Japan. Since 1980 Registro and Nakatsugawa, a city located in Gifu Prefecture, on the island of Honshu, central Japan, have had an agreement both in the government sector and through the Rotary Club organization. The treaty translates into exchange, assistance and diplomatic visits by the rulers of the two cities.

Population: 54,261;

Men: 26,656;

Women: 27,605;

Territorial area (Km2): 722,412;

Gentile: Register;

Total educational establishments: 73;

Total health establishments: 85.

Elected mayors of Registro-SP

1948-1952 Sizenando de Carvalho;
1952-1956 Jonas Banks Leite;
1956-1960 Wild José de Souza;
1960-1964 Jonas Banks Leite;
1964-1969 José de Carvalho;
1969-1973 Jonas Banks Leite;
1973-1977 José Mendes;
1977-1983 José de Carvalho;
1983-1989 Elza Orsini de Carvalho;
1989-1993 Waldir Ferreira Moraes;
1993-1997 José Mendes;
1997-2000 Samuel Moreira da Silva Júnior;
2001-2004 Samuel Moreira da Silva Júnior;
2005-2008 Clovis Vieira Mendes and
2009-2012 Sandra Kennedy Viana.
2013-2016 Gilson Fantin
2014-2020 Gilson Fantin
2021-2023 Nilton Hirota
Timeline

XVII century

The first gold deposits are discovered in the Middle Ribeira region. The precious metal that results from the washings in the Alto Ribeira sub-basin, mined in Xiririca (currently Eldorado) and Sete Barras, is transported in canoes and inspected at the Porto de Registro do Ouro (currently Registro-SP).

1912

A São Paulo assembly signs a contract for the donation of 50,000 hectares of uncultivated land owned by the State to the Tokyo Syndicate (Tokyo Union), which passes it on to families who are willing to emigrate from Japan and settle permanently in Brazil.

1913

Kaigai Kogyo Kabushiki Kaisha (Companhia Ultramarina de Empreendimentos SA/KKKK)
Kaigai Kogyo Kabushiki Kaisha (Companhia Ultramarina de Empreendimentos S. A./KKKK)

 

In March, the colonization company Brasil Takushoku Kabushiki Kaisha (Sociedade Colonizadora do Brasil/BTKK) was created, succeeding the Tokyo Union in the settlement contract. After founding Colônia Iguape, in 1919 BTKK merged with Kaigai Kogyo Kabushiki Kaisha (Companhia Ultramarina de Empreendimentos S.A./KKKK).

1917

The number of Japanese families reaches 1,060, totaling 5,121 people in the Colony, most of them in Registro.

1919

The immigrant Torazo Okamoto arrives in Brazil and, three years later, begins to plant Chinese tea (Thea assamica Mast).

1934

Decree-Law No. 6,665, of September 17, 1934, elevates Registro to the Peace District of Registro (making it the district of Iguape).

Torazo Okamoto

Torazo Okamoto brings from Ceylon (now Sri Lanka) some tea seeds of the assam variety. The seedlings were the matrices of the tea that is still produced in Registro-SP.

1944

On November 30, 1944, by Decree Law nº 14.334, Registro-SP emancipated itself from Iguape, becoming a Municipality, with lands separated from the municipalities of Iguape, Eldorado and Miracatu.

Official website of Registro-SP

The History of Registro-SP in the Ribeira Valley
Created byElizandra Aparecida Nóbrega-11.30.15

The town of Registro was the place where an agent from Portugal registered all the merchandise transported to collect the tithe destined to the Portuguese Crown. Hence the origin of the name Registry.

The origin of the name Registry


Registro-SP, Município localizado no Vale do Ribeira, surgiu como um pequeno povoado às margens do Rio Ribeira de Iguape. Na época, o ouro era explorado no Alto Ribeira, era transportado por via fluvial até o porto de Iguape, mas antes de seguir para Iguape, todas as mercadorias eram registradas por um agente português para recolher o dízimo destinado à Coroa portuguesa. Daí o nome Registro.


View on OpenStreetMap

Callsign search

 

Messages

Welcome to F4LMY
LU8DRH: You have worked Bhutan. Just reached 229 countries!

Statistics

  • We have 25365 users online
  • On Air users: 497
  • Registered users: 72,793
  • Unique visitors: 56,214,444
  • QSO stored: 360,094,056
  • DB size: 155338.31 MB
  • QSO/H: 1880
  • Queue size: 0

This server is hosted in a commercial data center. Support the costs and the future development!


or advise your product.

Server monitor

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish.
Read more ...